2014. február 16., vasárnap

Negyedik fejezet

A hideg londoni időjárástól reszkettem, miközben besétáltam az épületbe, a kezeimmel a kabátom oldalát szorongatva. Felsiettem a lépcsőn, ami túl szép volt a feladathoz, amire szolgált, sokkal elegánsabbnak láttatta az épületet, mint amilyen belülről volt. Az utcák többnyire üresek voltak, a kietlen idő bent tartotta az embereket.

Egy meleg fuvallat csapott meg miközben kinyitottam az ajtót az intézménybe. A testem azonnal felmelegedett, megkönnyebbülve, hogy fedezéket talált a hóvihar elől. Bár az időjárás változása nem segített semmit a munkához való hozzáállásomban. Mert amint befordultam a sarkon, nem más mint Harry Styles jött velem szembe a folyosó túloldalán, két őr társaságában, akik izmos karjait fogták.

Amint megigéző zöld szemeivel megtalált engem, egy szemtelen vigyor terült szét az arcán. Ahogy közelebb ért, rám kacsintott, mintha a gimiben próbálna flörtölni, nem pedig egy elmegyógyintézetben.

„Hello Rose,” mondta. Meglepett, hogy rekedt hangja selymesen hangzott.

Bólintottam, azt motyogva, „Szia,” egy apró mosollyal, kissé kényelmetlenül érezve magam. Harry mélyen kuncogott a válaszomon, ami nagyon idegesített. Esküszöm, minden egyes dolog amit csinált, azért volt hogy engem irritáljon. Hónapok óta dolgoztam itt, de soha nem éreztem magam annyira kényelmetlenül, mint Harryvel. És a tudat, hogy idegessé tett engem, csak még jobban idegesített.

Megráztam a fejem, próbálva megszabadulni végre a gondolataimtól. Dolgoznom kellett, és ez a fiú biztosan nem zavarhatott meg ebben.

Sietősen mentem be az ápoló irodába, ahol Lori a szokásos meleg mosolyával köszöntött. Az asztalánál ült, és valamilyen papírmunkán dolgozott. A sok beteggel, akik ide kerültek, akiket kiengedtek, vagy akár akik meghaltak, a feljegyzések, amiket meg kellett csinálni, végtelenül hosszúnak tűntek. „Szia Lori”, köszöntem.

„Ó, Rose. Örülök, hogy itt vagy, eltudnál menni Lilly-ért és hozni néhány plusz kötszert a raktárból és megnézni Buck lábát és aztán sietni vissza hogy segíts nekem Marise-el?”

„Ebben a sorrendben?” kérdeztem, kissé megijedve a sok feladattól. Nem is említve, hogy még mindig félig álmodtam, mivel csupán 8 óra volt.

„Igen. Sajnálom, drágám, rengeteg dolgunk van ma reggel.”

„Rendben, vedd úgy hogy készen van.”

„Köszönöm szépen,” mondta Lori, megkönnyebbülve a segítség miatt.

Tehát elindultam hosszú utamra, megszerezni a dolgokat és ellenőrizni a betegeket. Bementem a raktárba, és hátra indultam, ahol reméltem, hogy a kötszerek vannak. Elmentem néhány ostor és lánc mellett, amiktől reszketni kezdtem.

Őrület volt, amit a betegekkel műveltek. Ha kellett, addig ostorozták őket amíg nem viselkedtek engedelmesen, néha még be is zárták őket mint az állatokat. Lobotómiát is alkalmaztak, ami alapvetően azt jelenti, hogy az orvos a beteg szeme mögött kalapál, remélve hogy eltalál egy ideget, amitől a betegnek meg kellene nyugodnia és ellazulni. Legtöbbször az erőfeszítéseik, hogy visszavigyék az értelmet a betegekbe, haszontalanok voltak, úgyhogy már csak a legrosszindulatúbb betegeken alkalmazták; inkább büntetésként, mintsem gyógyításként.

Ó, és hogy is felejthetnénk el a csodálatos elektrosokk terápiát. Elektromos áramot vezetnek át az embereken, hogy megnyugtassák őket. Népszerű beavatkozás volt az orvosok körében, a borzalmas ordítások ellenére, amit a betegek adtak ki. Nekem nem tűnt igazságosnak, úgy kellene kezelni és gyógyítani őket, ahogyan szükségük van rá, és nem még inkább őrültté tenni őket. Bár a büntetések egy kicsivel kellemesebbek lettek, mint a harmincas és negyvenes években, de nem sokkal.

Próbáltam kiverni a fejemből a megláncolt és sebesült bűnözők képét, megfogtam amire szükségem volt és kisiettem a raktárból. Miután visszavittem a dolgokat Lorinak, ránéztem Buck-ra, aki folyamatosan motyogott valamit a démonokról és az apokalipszisről. Utána sikerült visszarángatnom az ordibáló Lilly-t az irodába, lenyugtatva őt, majd segítettem Marise-szel, aki eltörte a kezét, mert a téglafalat ütötte. Egy órán át hallgattam a sikolyokat és a csontok hangját, amint visszakerültek a helyükre, ezért megkönnyebbültem, amikor Lori elengedett engem ebédre. Nem az én ebédemre, hanem csak felügyelnem kellett megint, de ez még mindig jobb volt, mint amit eddig csináltam.

Sóhajtottam, ahogy magam mögött hagytam a borzalmas sírás hangját, és elindultam az étterem felé. A nagyon zsúfolt nap ellenére, úgy tűnt mintha repülne az idő. Már a műszakom felénél voltam.

Amikor megérkeztem, örültem, amikor megláttam, hogy hátul egy asztalt a falhoz toltak. Székként használtam, felmásztam rá és leültem. Minden normálisnak tűnt, már amennyire normálisak lehetnek itt a dolgok. Legalábbis senki nem sikítozott, amitől kicsit elmúlt a fejfájásom, amit Marise megkínzott sikolyai okoztak.

Az órát bámultam, figyeltem, ahogyan telnek a másodpercek. A legtöbb ember csodálkozna, hogy miért nem hagytam még itt ezt a helyet, ezt a sivár és rettenetes foglalkozást. De igazából ennek számos oka volt.

Az érdeklődésem mindig feléledt, amikor őrült emberekről volt szó, mert érdekesnek tartottam. Érdekelt engem ez a téma. Annyira különbözőek voltak ezek az emberek, én pedig kíváncsi voltam. Plusz, Kelsey és Lori nagyszerű kollégák. Úgy, mint James, az őrség egyik nagyon vonzó tagja és jó barátom. Plusz, a munka jól is fizetett, szóval úgy tűnt, több előnye van, mint hátránya, és gondoltam, jól teszem, ha egy darabig maradok.

Majdnem kiugrottam a bőrömből ijedtemben, amikor az asztal megremegett alattam. Basszus, csak Harry volt. Felült az asztalra és a hátát a falnak támasztotta, ahogyan én tettem. Nem szólt egy szót sem, még csak rám sem nézett, mély zöld szemei az éttermet bámulták. Úgy tudott nézni az emberekre, mintha ő nagyobb lenne náluk. Még csak nem is igazán öntelten, hanem majdnem mintha tényleg kicsi lennél, és ezt tudnád.

Egy cigarettát vett elő és a fogai közé szorította, így sikerült meggyújtania úgy is, hogy a kezei bilincsben voltak. Lassan, ráérősen szívott egyet belőle, és kifújta a füstöt ahogyan lélegzett, sokkal csábítóbbá téve ezt a tevékenységet, mint amennyire lennie kéne.

Csak néztem őt, szó nélkül. Vajon mit akart?

„Kártyázz velem.” A hangja mély és rekedt volt, amitől a szavai inkább követelésnek tűntek, mint kérésnek.
„Tessék?” kérdeztem.

„Igen, gyere és kártyázz velem.” Szemei még mindig nem néztek rám, mégsem tűnt úgy mintha kerülnének, hanem inkább csak érdeklődés hiányában.

„Hát, bár nagy a kísértés, hogy elhagyjam ezt a luxus ülőhelyet egy sorozatgyilkos társaságában, aki fizikailag lehámozta a bőrt három nőről a saját kezével, éppenséggel dolgoznom kell.” mondtam.

„Igaz, látszik, hogy bombáznak téged a sok munkával,” mondta. Kivette a cigarettát a szájából, majd megnyalta ajkait a nyelvével. „Nagyon kimerítő munkának tűnik, tényleg.”

„Hát, tényleg itt kell ülnöm és figyelni a dolgokat, nem ülni és veletek csevegni,” mondtam, fejemmel a zsúfolt asztalok felé intve.

„Szóval azt mondod, nem kommunikálhatsz a betegekkel ebéd közben, amikor az a munkád, hogy őket felügyeld?”

Ez zavarba hozott, nem tudtam mit mondhatnék. Hogy őszinte legyek, bármit tehettem, amit csak akartam, ameddig minden irányítás alatt volt, de nem vágytam arra, hogy egy őrült pszichopatával csevegjek egy kártyajáték közben. Ezért kezdtem kifogásokat gyártani arról, hogy nem is szabad ezt tennem, de Harry gyorsan átlátott rajtam. Valami meggyőzőbbet kellett volna kitalálnom ahhoz, hogy kivágjam magam ebből. De ugyanakkor egy részem semmi mást nem szeretett volna jobban, csak folytatni a beszélgetést vele, hogy hallhassam gondosan válogatott szavait, ahogyan olyan erotikusan lassan és rekedt hangon beszélt, mint az olvadó csokoládé.

Plusz, nem akartam megadni neki azt az örömöt, hogy azt gondolja, túlságosan félek tőle ahhoz, hogy kártyázzunk. Ezért elfogadtam.

„Jól van, rendben. De ne gondold, hogy ez szokásommá fog válni,” figyelmeztettem.

„Ahogy óhajtja, hölgyem.” A mosolya önelégültté és győzedelmessé vált, ahogyan leugrott az asztalról és hátrafelé indult, várva, hogy kövessem.

Felálltam és az emberek tengerén keresztülsétálva számos szempárt éreztem magamon, miközben Harry mögött mentem. Furcsa volt, és valószínűleg furcsának is látszott a bámuló pillantásoknak köszönhetően. Úgy éreztem magam, mint egy beteg, amikor leültem, és kissé sebezhetőnek. Néhány másodperc után mindenki instabil elméje visszatért az instabil gondolataihoz, és úgy tűnt, elvesztették az érdeklődésüket.

Harry magassága eltűnt ahogyan leült az asztalhoz, ahol már egy csomag kártya hevert. Kissé közelebb ültünk egymáshoz, mint szerettem volna, de inkább nem kíséreltem meg, hogy arrébb húzzam a székemet. Szemeim követték Harry nagy kezeit, miközben összekeverte a kártyákat, láthatóak voltak rajta az ízületei és erei. Valahogyan még a kezei is elbűvölőek voltak, férfiasnak tűntek hosszú ujjai.

Ebben a pillanatban kezdtem arra gondolni, hogy talán túlságosan is beleillek ebbe az intézménybe. Biztos, hogy megőrültem. Hát nem néhány órája volt, hogy utáltam Harryt? És most pedig csábítanak engem még a kezei is.

A kezei.

Nevetséges volt, de nem tehettem róla.

„Szóval,” kezdte, miközben szétosztotta a kártyákat. „Tudod, hogyan kell pókerezni?”

„Nem,” mondtam.

„Én sem.”

Kuncogtam. „Oké akkor mi lesz, játszunk go fish-t?”

„Gondolom, igen.” Vártam, hogy befejezze a kártyaosztást, de úgy tűnt, nem siet vele. Sötét szemei elgondolkodva néztek engem, majdnem mintha valami eszébe jutott volna rólam. A cigarettája vége felizzott, ahogyan belélegezte a nikotint, majd kifújta a kavargó füstöt. „Szűz vagy, Rose?”

Meglepődtem bátor kérdésétől, amitől a szemöldökeimet összeráncoltam zavarodottságomban. „Tessék?”

Harry keresztbe tette a kezeit az asztalon és veszélyesen közelre hajolt, éreztem meleg lélegzetét puhán a nyakamon. „Érintett már meg téged valaki?”

Nem hittem el, hogy a nemi életemről kérdezget a legnagyobb önbizalommal, még csak le sem halkította a hangját.

„Fogadok hogy nem, igazam van?”

Igaza volt. Nem, de nem akartam megosztani vele ezt az információt.

„Akarod, hogy megérintsenek, Rose? Akarsz valakit, aki boldoggá tud tenni?” kérdezte, miközben rekedt hangja suttogássá halkult. Ahogyan beszélt, kíváncsi ujjakat éreztem a combom belső oldalán…

Ha az volt a célja, hogy provokáljon engem, sikerült. Éreztem, ahogy felforrósodik az arcom és tudtam, hogy tűzpirossá vált, ahogyan leráztam magamról a kezét és ellöktem őt magamtól.

Harry kuncogott és elhúzódott, tudva, hogy kínos helyzetbe hozott, szexisen tartva a nyelvét fogai között. Nem tudtam, mit akar ezzel elérni, vagy mik a szándékai, de tudtam, hogy idegesíteni akart, amit sikerült is neki. De nem akartam hagyni, hogy nyerjen, és elsétálni. Álltam a sarat.

„Oszd ki a kártyákat, Harry.” Motyogtam, mielőtt még több kérdést tehetett volna fel. Csendben maradt, és tovább nézett rám intelligens szemeivel.

„Rendben, megcsinálom,” vette fel újra a kártyákat és kiosztotta őket.

„Van négyesed?” kérdeztem.

A magas férfi megszokott vigyora visszatért, egy gödröcskével együtt a szája jobb sarkában. „Go fish.”

Elvettem egy kártyát, próbálva párt keresni hozzá, de a gondolataim máshol jártak, úgy döntöttem, itt az ideje, hogy én is provokáljam őt egy kicsit.

„Szóval, mondd csak Harry… Nem érzed rosszul magad, amiért lehámoztad a bőrt három nőről, tudva hogy a családjuk vár rájuk otthon, akik sírva fognak gyászolni azért, amit tettél? Vagy azért, mert egy csomó tiltakozó ember van odakint minden nap, akik halottnak akarnak téged?”

„Hát, hogy az első kérdésedre feleljek, nem,” rázta meg a fejét, gyorsabban válaszolva mint terveztem. „Egyáltalán nem érzek megbánást.”

„Te beteg vagy,” hitetlenkedtem.

„Az vagyok?” kérdezte. „Talán azért nem bántam meg, mert soha nem értem hozzá azokhoz a nőkhöz. Talán ártatlan vagyok.”

„Az vagy?” kérdeztem.

„Mit gondolsz?”

Ránéztem, átgondolva a válaszomat. A megjelenése olyan volt, mint egy angyal, de belül tudtam, hogy valójában minden volt, csak az nem. „Hát, én azt gondolom, bűnös vagy. Nem ülnél itt, ha nem lennél az.”

Harry bólintott, mintha pontosan ezt a választ várta volna. „Mit szólsz ehhez? Egy hónapot adok. Idejössz, kártyázol velem és beszélgetünk minden nap, megismersz engem jobban. Aztán, egy hónap múlva, eldöntheted, hogy szerinted bűnös vagyok-e vagy sem. És ha igazad van, elmondom, mi történt valójában azokkal a nőkkel.”

„Oké, megegyeztünk. Ha megígéred, hogy kimaradsz a személyes dolgaimból és megtartod magadnak a kezeidet, meggondolom, hogy visszajövök.” mondtam, bár igazából már tudtam, hogy mi történt Harry áldozataival.

Harry elégedetten bólintott. „Rendben, jól hangzik. De uh, megtennél nekem egy szívességet?”

„Hát, attól függ; mi lenne az?” csodálkoztam.

Lehalkította a hangját és közelebb hajolt, mintha egy titkot készülne megosztani velem. „Meg tudnád mondani a zaklatónknak ott, hogy ne bámuljon úgy rám mintha le akarná tépni a fejem?” kérdezte, és szemöldökével a szóban forgó személy felé intett.

Megfordultam, hogy lássam kiről beszél. Bár elég sok furcsa pillantást kaptunk, tudtam, hogy Harry James-re utalt, aki elég nyíltan bámult minket elégedetlen arckifejezésével.

Visszafordultam Harry-hez, hogy a szemébe nézzek. „Hát, hogy tudnád őt hibáztatni?” kérdeztem. „Nem túl gyakran fordul elő, hogy egy alkalmazott leül és barátságosan cseveg egy pszichopatával.”

„Váó, szóval már egy pszichopata vagyok?”

„Mikor nem voltál az?” kérdeztem.

„Hát, tudtam, hogy azt gondolod, őrült vagyok, de a pszichopata nem tűnik túl durvának?”

„Nem, a pszichopata kifejezés nem egy sértés, hanem tény. A pszichopata egy olyan személy, aki krónikus mentális betegségben szenved, abnormális vagy erőszakos szociális viselkedéssel, mint te. Szóval a válasz a kérdésedre nem, nem tűnik túl durvának.”

„Váó, nem csoda hogy szűz vagy! Stréber vagy!” Kiáltotta túl hangosan izgatottságában, mintha éppen most fedezte volna fel a rák ellenszerét, és nem a szexuális tapasztalataim hiányáról lenne szó.

„Befejeznéd?” kérdeztem, udvariatlan kérdéseire utalva.


„Ó, bébi,” mondta lassan, ahogyan telt ajkai egy vigyorra húzódtak. „Még csak most kezdem.”

4 megjegyzés:

  1. Te. Jó. Isten.
    :D nagyon jó lett! :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Örülök, hogy tetszik :) <3

      Törlés
  2. szia :) psychoticaharrystylesfanfiction.tumblr.com/ask ez a blog is fordítja, csak elakartam mondani... Nagyon jól fordítod egyébként ;)
    Xx.

    VálaszTörlés