2014. február 9., vasárnap

Harmadik fejezet



„Mit képzelsz mit csinálsz itt?” Vonakodva megfordultam, nem akartam szembenézni a mögöttem álló személlyel. Bár amikor megtettem, egy kissé megkönnyebbültem. Egy középkorú, vöröshajú nő állt mögöttem. Soha életemben nem láttam még őt.

„Bocsánat, éppen ebédszünetem volt és csak körülnéztem.”

„Hát, nem szabadna itt lenned,” mondta lekezelő hangon.

„Ó, bocsánat.” Gyorsan kisurrantam az ajtón, próbálva elkerülni a további beszélgetést. Reméltem, hogy nem mondja el Mrs. Hellmannak az itt tartózkodásomat. De végül is, még a nevemet sem kérdezte.

Visszamentem a hosszú úton az ápoló irodájába, örültem hogy végre van egy percem leülni és kifújni magam. Valamilyen okból kifolyólag fáradtnak éreztem magam és szükségem volt egy kis pihenésre. De amikor a főépületbe értem, az órára néztem. Dél volt, ami azt jelentette, hogy megint mennem kellett felügyelni a betegeket az ebédnél. Sóhajtottam, amikor eszembe jutott, hogy egy bizonyos göndör hajú bűnöző is ott lesz.

Vonakodva mentem végig a folyosón és nyitottam ki az ebédlő ajtaját. Senki sem figyelt rám, mint mindig, mindenki folytatta azt amit éppen csinált. Hátrafelé vettem az irányt, hogy könnyebben átlássam a betegeket. Igazság szerint egyszerű munka volt. Nem viselkedtek olyan rosszul az emberek, mint gondolnád, de amikor így tettek, a biztonságiak mindig hamarabb értek oda nálam. Nekem csak meg kellett nyugtatnom őket, ha szükséges volt.

Bár reméltem, hogy ma nem kell ezt tennem, mert halálosan fáradt voltam. Nem tudtam miért, de úgy tűnt, mintha minden egyes másodperccel kimerültebb lennék. A falnak támasztottam a hátam és éreztem, ahogy elnehezedik a szemhéjam. De hirtelen tágra nyíltak a szemeim amikor egy rekedt hangot hallottam magam mellett. „Szia.”

Hirtelen megfordultam, és láttam hogy Harry áll mellettem, lemásolva a testtartásom, a hátát a falnak támasztva. Egy cigaretta lógott ki a szája sarkából, amitől még szembetűnőbb volt erős állkapcsa. A dobozt, amiből a cigaretta származott, egyik nagy kezében tartotta. Ellenálltam a késztetésnek, hogy megforduljak és elfussak, nem feledve a korábbi találkozásunkat.

„Kérsz egyet?” kérdezte, elbűvölő szemeivel a cigaretta irányába intve.

„Nem, én nem dohányzom,” mondtam, és a hangom kissé barátságtalanabb volt, mint terveztem.
Vállat vont és lerakta a dobozt egy asztalra. „Szóval, Rose – ez a neved, igaz?”

Bólintottam. 

„Hány éves vagy?”

„Húsz.”

„Én huszonkettő.”

„Miért beszélsz hozzám?” kérdeztem hirtelen. Egy kicsit elhúzódott és felemelte a szemöldökeit, csak hogy aztán újra összehúzza őket, ahogyan gondolkodott.

„Nem tudom,” vonta meg a vállát. „Az őrökkel nem szórakoztató beszélgetni, és itt mindenki más őrült.”

„Ó, szóval te nem vagy őrült?”

„Azt soha nem mondtam.”

Nem válaszoltam, miközben ő egy nagyot szívott a cigarettájából, aminek a színe sokkal fehérebbnek látszott rózsaszínű ajkaihoz képest. „Szóval miért félsz tőlem ennyire? Tudod, semmi okod nincs rá.”

Összezavarodva megráztam a fejem. Az indok nyilvánvaló volt. „Hát, kezdjük azzal hogy megnyúztál három nőt…”

„És ezt te elhiszed?” vágott közbe Harry, ismét felhúzva a szemöldökét.

„Igen, különben miért lennél egy elmegyógyintézetben?”

Úgy tűnt, közbe akar vágni, de folytattam mielőtt megtehette volna. „Egyébként is, ki mondta hogy félek tőled?”

Féltem tőle, de nem akartam, hogy ezt tudja. Nem akartam, hogy azt gondolja, gyenge vagyok. A két ember, akiktől féltem Harry és Mrs. Hellman voltak, de teljesen különböző módon. Másrészt pedig elég bátornak tartottam magam.

„Ez nyilvánvaló.”

„Miért?”

„Hát,” mondta, miközben kicsúsztatta rózsaszín nyelvét az ajkai között. „Sokat figyeltelek, mióta itt vagyok és…”

„Várj, hogy érted hogy figyeltél?” A gondolat, hogy sötétzöld szemei követnek engem, anélkül hogy észrevenném, remegést küldött végig a gerincemen.

„Úgy értem, néztelek téged. Csak figyeltem, ahogy itt állsz.”

„Miért?” csodálkoztam.

„Hát, elég nehéz nem ezt tenni. Mármint, gyönyörű vagy,” mondta, miközben az a hülye, önelégült mosoly kiemelte az arca vonásait. Próbáltam nem engedni, hogy ez a kommentár befolyásoljon engem, de nem jártam sikerrel. Éreztem, ahogy felforrósodik az arcom és tudtam, hogy tűzpirossá váltam. Úgy tűnt, ezt Harry is észrevette, mert a vigyora egyre csak nőtt szórakozottságában, miközben folytatta a beszédet.

„De egyébként, láttalak beszélni a többi beteggel. Szereted őket, ezt elmondhatom. Te vagy a legbarátságosabb alkalmazott, akit valaha láttam, de velem igazán távolságtartó vagy. Bezárkózol előttem. Egy szót sem szóltál hozzám ezelőtt. Ez azt jelenti, félsz tőlem.” Kifújta a füstöt, ahogyan lassan lélegzett. Utáltam a dohányzást, borzalmas szaga volt és rossz érzés volt belélegezni. De ez nem befolyásolta a tényt, hogy Harry nagyon szexi volt, amikor ezt csinálta. Bár még mindig utáltam őt. Nem tudtam miért. Talán a hangja miatt, ahogyan mindent lekezelt és úgy viselkedett, mintha mindenki alsóbb rendű lett volna nála. Nem a normális, sznob módon, hanem inkább félelmetesen, mintha tudná, hogy senki nem akar kikezdeni vele.

„Szóval antiszociális, távolságtartó, és barátságtalan vagyok veled szemben? Harry, még csak egy hete vagy itt és alig beszéltünk,”mutattam rá.

„Pontosan. Mindenkivel beszélsz, csak velem nem. Tudtam, hogy nem azért, mert nem kedvelsz, hiszen alig ismersz. Tehát az egyetlen lehetőség, hogy félsz.”

„Igen, hát most már ismerlek, és még mindig utállak.” Mondtam élesen. Nem tudom, miért viselkedtem így vele. Ó, igen, majdnem el is felejtettem. Ő egy gyilkos.

Harry hátrahajtott fejjel nevetett. „Mmm, és még bátor is vagy,” hümmögött. Az alsó ajkát fogai közé harapta, és sötét szemei végigpásztázták a testemet. Smaragdzöld pillantása végül visszatért az arcomra. „Ez tetszik.”

Undorodó hangot adtam. Ki nem állhattam őt. Éppen valami különösen udvariatlan dolgot akartam mondani, de Harry előbb szólalt meg.

„Hát, jó volt veled beszélgetni, Rose. Majd találkozunk,” kacsintott, visszatéve a cigarettát az ajkai közé. Ellökte magát a faltól és én egyedül maradtam. Szemeim követték őt, ahogyan elsétált, anélkül hogy bármivel is törődne a világon, magas alakja mindenki más fölé tornyosulva a szobában.

Az ágyamon feküdtem, megkönnyebbülve hogy végre otthon lehetek. Egy kis lakásban éltem London szívében. Kényelmes volt és meleg, és biztonságos, ezért szerettem. Bár még ezen a meghitt helyen sem tudtam jobban érezni magam. Bekapcsoltam a fekete-fehér tévét, hogy ez töltse meg képekkel a gondolataimat, és ne bármi más, ami zavarhat az alvásban. De nem működött. Azt sem tudnám megmondani, hogy melyik műsort néztem, mert egyáltalán nem figyeltem oda rá. Helyette arra gondoltam, amire nem akartam, de nem tudtam kiverni őt a fejemből…

Harry.

Nem számít, mennyire próbáltam meggyőzni magam az ellenkezőjéről, megijesztett engem. Tudtam, hogy nem kellene félnem; be volt zárva az intézményben. Soha nem lenne képes veszélyt okozni, a sok biztonsági őr és ápolónő mellett. De mégis, féltem.

Ez az amit éreztem iránta; félelem. Nem azért amit tett. Az már megtörtént és elmúlt, és a félelem nem azokról a dolgokról szól, amik történtek. Hanem arról, amik talán megtörténnek majd. Arról, hogy nem tudjuk mi fog történni, nem tudjuk, hogy valaki mire képes… Hogy nem ismerjük a sorsunkat. Amikor Harry ott volt, rajtam tartva a szemét, fogalmam sem volt, hol fognak végződni a dolgok. Valószínűleg semmi nem történt volna, bár még mindig remegtem a félelemtől.

De ez a rossz érzés nem az egyetlen volt, amit Harry iránt éreztem. Valami más is volt ott, valami majdnem teljesen az ellentéte, amit nem tudtam megfogni. Talán kíváncsiság volt, talán vágy. Határozottan volt benne valami, ami megfogott. Minden, az erős állkapcsától kezdve a kiemelkedő magasságáig vagy a nyúlánk, erős testéig. De lehet, hogy a tökéletesen barna bőre vagy a mély zöld szemei vagy a telt ajkai, és ahogyan kicsúsztatta rózsaszínű nyelvét közöttük, ahogyan beszélt. Vagy a kiálló kulcscsontja, vagy amilyen csábítóan szívta a cigarettáját, lassan kifújva a füstöt minden lélegzettel. Nem is említve dús, sötét haját, amin olyan jó érzés lenne végigfuttatni az ujjaimat, hogy elmerüljenek a puha tincsek között. És a mély, rekedt hangja…

Nem, állj, mondtam magamnak. Ő egy gyilkos. Uhh, miért kellett ilyen rohadtul vonzónak lennie? Ilyen gyönyörű test elvesztegetve egy őrült bűnözőre... Ó, igen, és utálat. Ebből szintén elég sokat éreztem. Ez nehéz volt, mert nem igazán tudtam, hogy miért. Mindig átnéztem a betegek múltbéli tettei felett, tudva hogy a múlt az múlt, és hogy ők őrültek voltak és segítségre volt szükségük. Csupán betegek voltak, és mentális gyógyítás kellett nekik. De Harryt, őt csak lenéztem. Talán azért, mert olyan magabiztos volt, majdnem mintha büszke lenne arra, amit tett. Olyan öntelt és önelégült volt… Még csak nem is igazán mutatta a megőrülés jeleit, szóval olyan volt, mintha azokat a borzalmas dolgokat tudatosan követte volna el, ellentétben a többi beteggel. Az is idegesített, hogy elpirultam tőle. Nem igazán tudtam, hogy magamra vagy őrá vagyok dühös ez miatt. De Harry pontosan tudta, hogy mit csinál, és tudom, hogy ez őrültség, de úgy éreztem, mintha manipulált volna engem. Majdnem mintha megerősítést adtam volna neki arról, hogy ő irányít.

És még így is, a félelmem és utálatom ellenére, az álmaim az őrült és gyönyörű férfival voltak tele…

2 megjegyzés:

  1. Jaj! :D
    "Mármint, gyönyörű vagy, " jaj! Imádtam ezt a részt! Ez a 'mélységes beszélgetés...aranyos volt :D
    Köszönjük szépen, hamar a következőt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy tetszett :) Sietek az új részekkel, maximum hetente igyekszem hozni! :)

      Törlés